تلاقی گاه ضرورت و آزادی عصر روشنگری و تکوین فلسفه حقوق

 

تمامی تردیدهای جهان به لحظه ای یقین نمی ارزد

تمامی یقین های جهان چونان ذره ای تردید به خاستگاه

زندگی نزدیک نیست.....

ادامه مطلب...

مدیریت راهبردی(استراتژیک) در جلوت کانون وکلا

اگر به کانون وکلا به عنوان یک سیستم نگریسته شود،این نهاد دارای اهداف بلند مدت یا میان مدت است.اهدافی نظیر استقلال صنفی ،ارتقا منزلت شغلی و پشتیبانی مادی و معنوی از اعضا و آموزش‌های تخصصی که بر اساس تحلیل شرایط موجود محقق می‌شود.مدیریت راهبردی چیدمان و سازماندهی و پیاده سازی نیروها و امکانات بر مبنای این اهداف و در پرتو اصل کارآمدی است.در مدیریت راهبردی، فعالیت‌ها و فرآیندها تدوین می‌شو

ادامه مطلب...

در جرایم غیرمشهود بدون دستور مقام قضایی، ضابط حق اقدامی را ندارد

یک وکیل دادگستری گفت:‌ در جرایم غیرمشهود صراحتاً قانونگذار می‌گوید باید دستور مقام قضایی وجود داشته باشد؛ بنابراین بدون دستور مقام قضایی ضابط حق اقدامی را ندارد و در مورد جرایم مشهود هم تا حدودی ضابط اختیار عمل دارد ولی باز هم باید بلافاصله به مقامات بالادستی خود که دادستان است اطلاع دهد.

ادامه مطلب...

مدیریت خطرپذیر؛مدیریت ناگزیر و بازبردهای آن‌ها به کمیسیون‌‌های کانون وکلا

یکی از ارکان تشکیل دهنده کانون وکلا کمیسیون‌های آن است.کمیسیون‌ها عمدتاً از بخش‌های انتخابی کانون وکلا است و اگر دو مورد کارآموزی و ترفیعات را استنا کنیم مابقی کمیسیون‌‌هااز جمله تشکیلات غیرساختاری است که کانون وکلا آزادانه راه اندازی کرده است.با این توصیف کمیسیون‌ها بر اساس مدیریت فرایندها ایجاد شده‌اند و هر گذرگاه زمانی

ادامه مطلب...

مقدمه خبرنامه همایش اسکودا -1396

تاریخ وکالت در ایران به یک تعبیر روایت بحران ها است که بخشی از این روایت به فهم یابی از علوم انسانی در کشور ما باز می گردد به این قرار که علوم انسانی از بطن مدرنیته برمی خیزد و سرزمین هایی که خیزگاه این دوران نیستند لاجرم از فهم ژرفا و چالش های

ادامه مطلب...

درآمدی بر آیین حقوق شهروندی

این  پرسش که آیا انسان در انزوا و عزلت نشینی به رستگاری می رسد یا زندگی در اجتماع است که انسان را به تکامل می رساند یکی از بن مایه های اولیه تاریخ اندیشه است .نظریه های مبتنی بررهبانیت و زهدمسلکی بر این باوراند که آدمی با خلوت گزینی است که می تواند با خویش یابی یا خداجویی به حقیقت برین واصل شود. در این باره می توان به ادیانی نظیر مسیحیت و یا برخی اندیشه های ریاضت مدار هندی یا مسلک های عرفانی اشاره کرد.بر عکس برخی متفکران اتفاقاً زندگی اجتماعی را سبب تکامل فرد و رشد قوای او می دانند.این دیدگاه انسان را موجودی اجتماعی می داند و پیوند میان انسان ها را عاملی برای شکوفایی حقایق انسانی معرفی می کند.

ادامه مطلب...